Rezultati za prvi kvartal finansijske 2023. godine: Rast za rekordne ljetne letove

Londonska berza: WIZZ

Wizz Air Holdings Plc („Wizz Air“ ili „kompanija“), jedna od najodrživijih evropskih aviokompanija sa najvećom stopom rasta, objavila je svoje nerevidirane rezultate za prva tri mjeseca zaključno sa 30. junom 2022 („prvi kvartal“ ili „Q1”). 

Prva tri mjeseca zaključno sa 30. junom2022.2021.  promjena
Broj putnika12.182.1562.954.274312,4%
Dobit (u milionima eura)808,8199,0306,4%
EBITDA (u milionima eura)(154,4)(17,8)766,6%
EBITDA marža (%)(19,1)(9,0)-10,1pp
Operativni gubici za dati period (u milionima eura)(284,5)(108,6)162,0%
Prijavljeni gubici za dati period (u milionima eura)(452,5)(114,4)295,5%
RASK (u eurocentima)3,462,6928,6%
CASK bez goriva (u eurocentima)2,623,57(26,6)%
CASK sa gorivom (u eurocentima)2,180,86153,5%
Ukupna gotovina (u milionima eura)1583,21378,8*14,8%
Faktor opterećenja (%)84,763,6+21,1pp
Veličina flote na kraju perioda15714111,3%
Broj sjedišta na kraju perioda14.390.5084.645.853209,7%

* Ukupni gotovinski bilans na dan 31. marta 2022. Ukupna gotovina se sastoji od gotovine i gotovinskih ekvivalenata, kratkoročnih gotovinskih depozita i gotovine pod restrikcijama.

Komentar Józsefa Váradija, generalnog direktora Wizz Aira, povodom rezultata:

„Wizz Air je tokom prvog kvartala F23 nastavio da raste jer je covid-19 prešao iz pandemijske u endemsku pojavu. Broj putnika i prihod su preko četiri puta veći u odnosu na isti kvartal prošle godine i viši za skoro 20% u odnosu na nivo prije pandemije, uz 30% više angažovanih kapaciteta.

Dok ponovo razvijamo aviokompaniju i širimo obim poslovanja, i dalje smo veoma svjesni izazovne makroekonomske i poslovne situacije. Cijene goriva su duplo veće nego prije pandemije. Određena ograničenja vezana za covid-19 su ostala na snazi, naročito tokom aprila i maja, dok su rat u Ukrajini i poremećaji u lancu snabdijevanj,a koji su uticali na kontrolu vazdušnog saobraćaja, sigurnost i zemaljske operacije, imali efekta na naše rezultate.

Usljed toga, troškovi po jedinici (CASK) za prvi kvartal su bili oko 40% viši nego u periodu prije pandemije, a 75% ovog uvećanja je rezultat inflacije, dok je prihod po jedinici (RASK) za prvi kvartal bio 10% niži nego prije pandemije, najviše usljed nižih faktora opterećenja jer smo proširili poslovanje i jer je rat u Ukrajini usporio naš rast.

Naši operativni gubici u prvom kvartalu su iznosili 285 miliona eura, dok je na neto prijavljene gubitke od 453 miliona eura uticao jak dolar koji je izazvao negotovinski, nerealizovani uticaj na rezultate. Naša likvidnost je značajno poboljšana na 1,6 milijardi eura jer smo uvećali poslovanje.

Tokom prvog kvartala F23 smo uložili u ponovno uspostavljanje svog provjerenog operativnog modela prije pandemije koji definišu naši principi ultraniskih cijena karata. Rezultate ovog ulaganja već vidimo u drugom kvartalu i očekujemo da ostvarimo značajnu operativnu dobit jer prihod i cijene nastavljaju da se poboljšavaju.“

Komentarišući dalji razvoj poslovanja tokom ovog perioda, Váradi je dodao sljedeće:

„Tokom prvog kvartala smo se fokusirali na proširenje mreže – obnavljanje kapaciteta na glavnim tržištima do nešto nižeg nivoa u odnosu na period prije pandemije. Oko 30% naših novih kapaciteta je iskorišteno na tržištima na kojima smo proširili poslovanje tokom covida-19 (npr. Italija, Albanija, Abu Dhabi, nove baze u UK i na zapadnom Balkanu). 

Sad smo prilagodili svoju mrežu u odnosu na poremećaje u lancu nabavke u sektoru i sproveli taktičko smanjenje kapaciteta od juna nadalje da bismo povećali agilnost poslovanja i lanca nabavke.“

O ljetu i prognozama Váradi kaže sljedeće:

„Do sada je najveći dio ljetnog povećanja poslovanja iza nas i očekujemo da ostvarimo rast broja putnika po kilometru za 30% tokom ljeta u odnosu na period prije pandemije. Očekujemo dalji rast neto ukupnih prodatih aviokarata i opterećenja iz mjeseca u mjesec tokom ljeta jer radimo na tome da ostvarimo maksimalni RASK – s obzirom na veće ulazne troškove – i očekujemo da se on u drugom kvartalu poveća za 10% u odnosu na F20.

Ohrabruje nas činjenica da počinjemo da vidimo normalizaciju poslovanja jer smo snizili iskorištenost za oko pet posto za ljeto u odnosu na F20, pri čemu smo i dalje lideri u iskorištenosti u sektoru.

Nastavljamo da budemo lideri u troškovima i održivosti. Naša struktura troškova CASK bez goriva će nastaviti da se postepeno poboljšava, nastavljena je obnova flote uz prosječno 214 sjedišta po avionu. Očekujemo da nivo emisija tokom ljeta bude smanjen za skoro 10% u odnosu na ljeto F20 (mjereno u gramima CO po RPK) i nastavljamo da ostvarujemo veliki napredak ka cilju od 43g po RPK do 2030. godine, što predstavlja umanjenje od 25% u odnosu na F20.“ 

FINANSIJSKI REZULTATI ZA PRVI KVARTAL

  • Ukupni prihod je dostigao 808,8 miliona eura, što je za 306,4% više u odnosu na prvi kvartal F22:
    • Prihod od karata je porastao za 349,6% na 392,0 miliona eura.
    • Dodatni prihod je porastao za 272,6% na 416,8 miliona eura.
    • Ukupan prihod po jedinici je povećan za 28,7% na 3,46 eurocenti po sjedištu na kilometar (ASK).
    • Dodatni prihod po putniku je smanjen za 9% u odnosu na F22 na 34,2, eura, ali je odnosu na F20 porastao za 13,8% (za 4,1 euro po putniku). Rast dodatnog prihoda po putniku u odnosu na F20 je rezultat dinamičnih cijena kompleta, sjedišta i prtljaga, kao i stalne potražnje na našim fleksibilnim proizvodima.
    • Prihod od karata po putniku je porastao za 9% u odnosu na F22 na 32,2 eura, dok je u poređenju sa F20 smanjen za 12% (4,4 eura manje po putniku). Niži prihod od karata po putniku u odnosu na F20 je rezultat manje potražnje usljed ograničenja koja su ostala na snazi zbog covida-19 (naročito tokom aprila i maja), rata u Ukrajini i pitanja vezanih za poremećaje u lancu snabdijevanja.
  • Ukupni operativni troškovi su porasli za 255,3% na 1093,3 miliona eura u odnosu na prvi kvartal F22: 
    • Ukupni troškovi po jedinici su porasli za 8,3% na 4,80 eurocenti po ASK, usljed znatno većih troškova za gorivo po jedinici.
    • Troškovi za gorivo po jedinici su porasli za 153,5% na 2,18 eurocenti po ASK.
    • Troškovi po jedinici bez goriva su sniženi za 26,6% na 2,62 eurocenti po ASK, usljed mnogo boljeg iskorištenja naših aviona, što je dovelo do nižih troškova deprecijacije po jedinici.
  • Zakonski gubici za dati period su iznosili 452,5 miliona eura.
  • Ukupna gotovina na kraju juna 2022. je povećana na 1583,2 miliona eura, uključujući 153,2 miliona eura gotovine pod restrikcijama.

PRIŠIRENJE MREŽE

Racionalizacija baza

  • Donkaster, Ujedinjeno Kraljevstvo: jedan avion

Nove baze:

  • Kardif, Ujedinjeno Kraljevstvo: jedan avion
  • Venecija, Italija: dva aviona

Povećanje broja aviona po bazama

  • London Getvik, Ujedinjeno Kraljevstvo: četiri dodatna aviona, ukupno pet u bazi
  • London Luton, Ujedinjeno Kraljevstvo: jedan dodatni avion, ukupno jedanaest u bazi
  • Rim, Italija: jedan dodatni avion, ukupno pet u bazi
  • Katanija, Italija: jedan dodatni avion, ukupno tri u bazi
  • Tirana, Albanija: dva dodatna aviona, ukupno osam u bazi
  • Katovice, Poljska: dva dodatna aviona, ukupno šest u bazi
  • Varšava, Poljska: jedan dodatni avion, ukupno osam u bazi
  • Gdanjsk, Poljska: jedan dodatni avion, ukupno sedam u bazi
  • Budimpešta, Mađarska: jedan dodatni avion, ukupno dvanaest u bazi
  • Kluž, Rumunija: jedan dodatni avion, ukupno sedam u bazi
  • Krajova, Rumunija: jedan dodatni avion, ukupno dva u bazi
  • Larnaka, Kipar: jedan dodatni avion, ukupno dva u bazi

Pored najave novih linija u okviru svoje evropske mreže, Wizz Air je također najavio uvođenje novih linija za Damam u Saudijskoj Arabiji iz Rima, Beča i Abu Dhabija. 

NOVINE U FLOTI

Proširenje flote na 157 aviona dodatkom osam novih aviona tipa A321neo tokom prvog kvartala. Od tih osam novih aviona tipa A321neo, dva je finansirano iz prodaje i povratnog zakupa, a šest iz JOLCO transakcija. Vratili smo četiri aviona tipa A320ceo po isteku zakupa, što je povećalo prosječan broj sjedišta po aviona na 214. Prosječna starost Wizz Airovih aviona 4,9 godina, zahvaljujući čemu ima jednu od najmlađih flota među velikim aviokompanijama. Do kraja F23 očekujemo isporuku 36 novih aviona tipa A321neo, dok će za 11 aviona tipa A320ceo isteći zakup i oni više neće biti dio naše flote.

O WIZZ AIRU

Wizz Air, najodrživija evropska ultraniskotarifna aviokompanija sa najvećom stopom rasta, ima flotu od 161 aviona tipa Airbus A320 i A321. Tim posvećenih profesionalaca u oblasti vazduhoplovstva nudi kvalitetnu uslugu po veoma niskim cijenama karata, što je Wizz Air učinilo omiljenim izborom 40 miliona putnika u finansijskoj 2022. godini zaključno sa 31. martom 2022. Wizz Air je član Londonske berze pod oznakom WIZZ. Kompanija je nedavno ušla među deset najbezbjednijih aviokompanija na svijetu po izboru airlineratings.com, jedine svjetske rejting agencije u oblasti bezbjednosti i proizvoda, i osvojila Nagradu za najbolju aviokompaniju u 2020. godini koju dodjeljuje ATW i koja predstavlja najviše priznanje za jednu aviokompaniju ili pojedinca koji su se istakli po izuzetnom učinku, inovacijama i usluzi. U januaru 2022. Wizz Air je također proglašen najodrživijom aviokompanijom u Evropi po ocjeni firme Sustainalytics.