Hyundai predstavio električni IONIQ 5: Svjetski automobil godine IONIQ 5 u BiH

0
257
  • Hyundai IONIQ 5 prvi Hyundai model kontruisan na E-GMP platformi.
  • IONIQ 5 odražava posvećnost Hyundai-a održivom razvoju koristeći eko materijale i prirodom inspirisane boje.
  • Novi nivo komfora i korisnosti prostora.
  • Snažne performanse i ultrabrzo punjenje.
  • SmartSense sigurnosni sitem II generacije.

Nakon više od deset nagrada za najbolji automobil godine u Europi, te devet nagrada kao  automobil godine u Njemačkoj, Velikoj Britaniji i drugim europskim zemljama, kao kruna svega IONIQ 5 je proglašen za svjetski automobil godine, električni automobil godine i za najbolje dizajnirani auto u svijetu. Nakon svih nabrojanih nagrada i priznanja IONIQ 5 je konačno stigao na bh tržište.

IONIQ 5 je izgrađen na globalnoj električnoj modularnoj platformi (E-GMP), zahvaljujući kojoj vozilo ima jedinstvene proporcije na produženom međuosovinskom razmaku. Uz E-GMP, IONIQ 5 nudi inovativan dizajn interijera s ekološki prihvatljivim materijalima, snažne performanse u kombinaciji s ultra brzim punjenjem i funkcijom Vehicle-to-Load (V2L), kao i napredne karakterstike povezivanja i pomoći vozaču koje nude vrhunsko iskustvo u automobilu, istovremeno osiguravajući sigurnost.

IONIQ 5 – Nova era EV dizajna

Jedinstveni školjkasti poklopac obuhvata cijelu širinu automobila, te tako smanjuje praznine na površinama za čisti visokotehnološki izgled. Jedinstveni dizajn IONIQ-a 5 karakterizira profil inspiriran Ponyjem s međuosovinskim razmakom od 3000 mm. Prednji branik definiran je privlačnim V-oblikom koji uključuje prepoznatljiva dnevna svjetla (DRL) koja daju jedinstevni svjetlosni potpis ovom vozilu. Svjetla nalik pikselima također se pojavljuju na zadnjem dijelu vozila. Automatske brave na vratima pružaju izgled čiste površine i pružaju poboljšanu aerodinamičku učinkovitost. Aerodinamični optimizirani točkovi dodatno odražavaju temu dizajna “Parametric Pixel” i u ponudi su sa alu felgama od 20 inča,  koje su najveće felge ikad ugrađene u Hyundai EV.  

Tema ‘Životni prostor’ provlači se kroz unutrašnjost, a ponajviše utjelovljuje “Univerzalno ostrvo”, centralnu konzolu koja se može pomaknuti unatrag čak 140 mm. Takva centralna konzola koja se pomjera zajedno s ravnim podom na kojem su pohranjene baterije, omogućava više slobode kretanja unutar vozila. IONIQ 5 je opremljen elektronski podesivim prednjim sjedištima. Sjedišta se naginju do optimalnog ugla, pružajući putnicima tzv osjećaj nulte gravitacije “Zero gravity”. Hyundai je smanjio debljinu prednjih sjedišta za 30 %, čime je osigurao više prostora za one koji sjede u drugom redu.

Mnogi dijelovi unutrašnjosti vozila – sjedišta, obloge, obloge vrata, pod i naslon za ruke – koriste ekološki prihvatljive materijale, kao što su reciklirane PET boce, pređa na biljnoj bazi (bio PET) i pređa od prirodne vune, ekološki obrađena koža s biljnim ekstraktima, te bio boje s biljnim ekstraktima. Kupci mogu birati između devet boja eksterijera, uključujući pet nijansi inspiriranih prirodom ekskluzivno za IONIQ 5. Unutrašnjost ima tri opcije boja.

Električni sistemi za svakog kupca

Kako bi zadovoljio potrebe mobilnosti svakog kupca, bez kompromisa u pogledu performansi, kupci mogu birati između dvije opcije paketa baterija, 58 kWh ili 72,6 kWh, i dva rasporeda elektromotora, bilo samo sa motorom natrag ili  s motorom naprijed i natrag.  Sve varijacije pružaju izvanredan domet i pružaju maksimalnu brzinu od 185 km/h. Na vrhu ponude električnih motora nalazi se opcija s pogonom na sve točkove (AWD) uparena s baterijom od 72,6 kWh, koja proizvodi kombiniranu izlaznu snagu od 225 kW i 605 Nm okretnog momenta. Ova  konfiguracija električmog motora može ići od 0 km/h do 100 km/h za 5,2 sekunde.

Kada je opremljen pogonom na dva točka (2WD) i baterijom od 72,6 kWh, maksimalni domet vožnje IONIQ-a 5 sa jednim punjenjem bit će oko 470~480 km, prema WLTP.

Izuzetno brzo punjenje baterije zajedno s inovativnom funkcijom Vehicle-to-Load (V2L).

E-GMP može podržavati infrastrukturu za punjenje od 400 V i 800 V. Platforma nudi mogućnost punjenja od 800 V kao standard, zajedno s punjenjem od 400 V, bez potrebe za dodatnim komponentama ili adapterima. Inverter pretvara bilo koji napon u 800V i obrnuto 800V u 230V za funkciju V2L. Ovisno o mrežnoj vezi koju koristite kod kuće ili vrsti punionice kojoj imate pristup IONIQ 5, pruža niz fleksiibilnih opcija punjenja. Opremljen je inovativnim sistemom baterije od 800 V koji danas pruža jedno od najbrže mogućih punjenja, sistem je kompatibilan i sa punjenjem od 400 V i punjenjem naizmjeničnom strujom. Sa punjačem od 350 kW, IONIQ 5 može se napuniti od 10% do 80% u samo 18 minuta.  Korisnici IONIQ-a 5 trebaju samo puniti vozilo 5 minuta kako bi dobili 100 km dometa, prema WLTP-u.

IONIQ 5 također nudi inovativnu V2L funkciju, koja korisnicima omogućuje slobodno korištenje ili punjenje bilo kojeg električnog uređaja, kao što su električni bicikli, skuteri ili oprema za kampiranje, koji služe kao punjač na točkovima.

Funkcija V2L može osigurati snagu do 3,6 kW. V2L priključak nalazi se ispod drugog reda sjedišta, a može se aktivirati kada je vozilo uključeno. Drugi V2L priključak nalazi se na priključku za punjenje izvan vozila. Koristeći adapter kupci mogu koristiti do 3,6kW snage. Vanjski priključak osigurava napajanje čak i kada je vozilo isključeno.

Inovativno povezivanje i pomoć vozaču za sigurnost i udobnost

IONIQ 5 neprimjetno integrira napredne tehnologije za poboljšano digitalno korisničko iskustvo. Elegantna modularna kontrolna tabla sadrži dva integrisana ekrana: 12,25 inčni AVN sistem potpuno osjetljiv na dodir i 12,25 inčni digitalni klaster za visoko tehnološki izgled kao standarnu opremu. Prvi put u Hyundai-u, IONIQ 5 ima Head-Up displej u vještačkoj stvarnosti (AR HUD), koji u suštini pretvara šoferšajbu u ekran.

IONIQ 5 je također opremljen sljedećom razinom Hyundai SmartSense, naprednog sistema pomoći vozaču, koji osigurava najviši nivo sigurnosti i udobnosti na cesti. IONIQ 5 je prvi Hyundai model koji nudi pomoć pri vožnji na auto cesti 2. generacije (HDA 2). Ostali sistemi pomoći u vožnji uključuju pomoć pri izbjegavanju sudara naprijed (FCA), pomoć pri izbjegavanju sudara u mrtvom kutu (BCA), inteligentnu pomoć pri ograničenju brzine (ISLA), upozorenje na odmor vozača (DAW), pomoć za duga svjetla (HBA) i još mnogo toga.

IONIQ 5  – DODACI

1.DIZAJN

Eksterijer s jedinstvenim proporcijama i najdužim međuosovinskim razmakom u segmentu

Jedinstveni vanjski dizajn IONIQ-a 5 karakteriziraju čiste i oštre linije, koje stvaraju uglađen i sofisticiran izgled. Precizno modelirane površine ovom baterijskom električnom vozilu daju uglasti, gotovo geometrijski izgled. Osim toga, Hyundaijevi dizajneri integrisali su vrhunska parametrička piksel svjetla naprijed i nazad. Karoserija IONIQ 5 ima jedinstvene proporcije i kratke prevjese zbog izduženog međuosovinskog razmaka. Duljine 4635 mm, širine 1890 mm i visine od 1605 mm s međuosovinskim razmakom od 3000 mm, IONIQ 5 nudi prostor poput D segmenta u srednjem CUV-u.

Prostrani, prilagodljivi interijer

IONIQ 5 se izdvaja od ostalih CUV vozila srednje veličine, posebno od vozila  sa motorima sa unutarnjim sagorijevanjem i konvencionalnim sistemom izmjene brzina, jer E-GMP pruža ravan pod ispod kojeg se nalazi baterija modela, što omogućuje inovativan dizajn interijera i dodatni prostor za noge.

Međuosovinski razmak modela IONIQ 5 od 3000 mm je 100 mm duži od Hyundaijevog vodećeg SUV-a Palisade-a, te nudi prostranost velikog putničkog automobila u srednjem CUV segmentu. Dugi međuosovinski razmak omogućio je dizajnerima Hyundaija da na interijer primjenjuju tzv. temu prostora za življenje, a ne konvencionalnu temu dizajna automobila.

Klizna konzola omogućuje putnicima ne samo da uživaju u većoj fleksibilnosti, već i da slobodno ulaze i izlaze iz kabine s obje strane kada su parkirani na uskom mjestu. Putnici u drugom redu također mogu uživati ​​u karaktersitikama središnje konzole, kao što su držači za čaše, brzi bežični punjač za telefon od 15 W i USB priključci.  Konzola koja se pomjera zaista redefinira centralnu konzolu, nudeći veću funkcionalnost od statične kutije za pohranu.

IONIQ 5 pruža 527 litara prtljažnog prostora, koji se povećava na gotovo 1.600 litara kada su sjedišta u drugom redu potpuno preklopljena. Za dodatnu svestranost, sjedišta u drugom redu mogu se pomaknuti naprijed do 135 mm, a također se mogu preklopiti u omjeru 6:4. U međuvremenu, kupci mogu uživati ​​u dodatnom prostoru za odlaganje s prednjim prtljažnikom koji nudi čak 57 litara kapaciteta, što je posebno korisno za duža putovanja, kada se nosi dodatna prtljaga. Kupci mogu ostati ugrijani tokom zimskih mjeseci koristeći prednosti grijanog upravljača i grijanih prednjih sjedišta.

2. Performanse

IONIQ 5 je dostupan s nizom električnih motora kako bi zadovoljio potrebe svakog kupca. Na vrhu ponude električnih motora nalazi se opcija s pogonom na sve točkove (AWD) uparena s baterijom od 72,6 kWh, ima snagu od 225 kW i 605 Nm obrtnog momenta. Ova električna konfiguracija motora može ići od 0 km/h do 100 km/h za 5,2 sekunde. Kada je opcija AWD uparena s baterijom od 58 kWh, ovaj raspored s dva motora može ubrzati od 0 km/h do 100 km/h za 6,1 sekundu.

Raspored sa jednim motorom nazad nudi 350 Nm obrtnog momenta i pogon na dva točka (2WD). Uparen s baterijom od 72,6 kWh,  može ubrzati od 0 km/h do 100 km/h za 7,4 sekunde. Uparen s baterijom od 58 kWh, može ubrzati od 0 km/h do 100 km/h za 8,5 sekundi. Osim toga, IONIQ 5 može vući prikolicu nosivosti do 1.600 kg.

3. Karakteristike

Povezivanje za vrhunsko iskustvo u automobilu.

Hyundai nudi najnoviju verziju svojih nadograđenih Bluelink® povezanih usluga za automobile koje pružaju niz novih karakteristika i omogućuju kupcima da upravljaju svojim automobilom putem pametnog telefona ili glasa kako bi svoju vožnju učinili praktičnijom i ugodnijom. Aplikacija Bluelink prikazuje domet vozila, stanje baterije i vrijeme punjenja kada je priključena na javna ili privatna mjesta za punjenje. Korisnici mogu pristupiti naprednom sistemu upravljanja baterijama kako bi odabrali vrijeme punjenja koje najbolje odgovara njihovom rasporedu ili njihovom proračunu tako što će maksimalno iskoristiti cijene električne energije izvan vršnog opterećenja. (opcija trenutno nije dostupna na području BiH).

Uz daljinsko punjenje, vozači mogu započeti i zaustaviti punjenje pritiskom na tipku na svojoj aplikaciji za pametne telefone. Tokom hladnijih mjeseci, daljinsko upravljanje klimom omogućuje korisnicima da zakažu predgrijavanje IONIQ 5 dok je spojen na vanjski izvor napajanja. To ne samo da osigurava udobnost za putnike tokom vožnje, već i štedi energiju baterije koja bi inače bila potrebna za zagrijavanje vozila na cesti.

Sistem dinamičkog prepoznavanja glasa IONIQ 5 prihvaća jednostavne glasovne naredbe za praktično upravljanje klima uređajem u kabini, radiom, otvaranje/zatvaranje prozora, grijanim volanom, grijanim/hlađenim sjedalima i drugim funkcijama. Sistem također može pomoći s raznim tačkama interesa (POI), vremenskim statusom i ažuriranjem podataka o prometu. IONIQ 5 ima vrhunski Bose zvučni sistem.

Sistem pomoći vozaču osigurava najviši nivo sigurnosti i udobnosti

Pomoć pri vožnji autoputem II generacije (HDA 2) IONIQ 5 vožnju praktičnijom. Koristeći prednju kameru, radarske senzore i navigacijske podatke, HDA 2 radi na kontroli brzine vozila i udaljenosti, dok vozilo drži u sredini u svojoj traci. Također može pomoći vozaču pri promjeni trake.

Pomoć pri izbjegavanju sudara naprijed (FCA) može otkriti vozilo, pješaka ili biciklistu i može pomoći u izbjegavanju sudara sa bilo kojim od njih. Uključuje skretanje na raskrsnici i/ili nadolazeću promjenu trake. FCA s Junction Turning aktivira kočnice ako otkrije nadolazeći promet kada vozač skreće lijevo na raskrsnici. FCA s Junction Crossingom prepoznaje vozila koja se približavaju sa strane kada vozač prolazi ravno kroz raskrsnicu. FCA sa Lane-Change Ongoing čini promjenu traka sigurnijim. Ako FCA osjeti približavanje automobila koji je prešao srednju liniju kada vozač mijenja liniju, automatski pomaže pri izbjegavanju upravljanja, ako ne postoji opasnost od sekundarne nesreće. Ako se otkrije potencijalna sekundarna nesreća, FCA će proizvesti samo upozorenje. Ostale poluautonomne karakteristike vožnje uključuju inteligentnu pomoć pri ograničenju brzine (ISLA), koja prilagođava brzinu vozila u skladu s ograničenjem brzine, pomoć pri korištenju dugih svjetala (HBA), koja automatski uključuje i isključuje duga svjetla kako bi se izbjeglo zasljepljivanje vozača koji dolaze u susret.

IONIQ 5 ima nekoliko funkcija vezanih uz pažnju vozača kako bi osigurao sigurnost u svakom trenutku otkrivajući je li vozač pospan ili rastresen. Upozorenje na pažnju vozača (DAW) prikazuje nivo pažnje kod vozača i daje upozorenje kada se otkriju znakovi umora vozača. DAW oglašava upozorenje ako vozilo ostane zaustavljeno duže vrijeme (primjerice na semaforu), a vozač ne reagira dovoljno brzo kada vozilo ispred krene.

Nekoliko funkcija radi u tandemu kako bi se izbjegli sudari u raznim situacijama vožnje. Pomoć pri izbjegavanju sudara u mrtvom uglu (BCA) pomaže u izbjegavanju sudara na zadnjoj strani vozila korištenjem radara za otkrivanje drugih vozila i primjenjuje diferencijalno kočenje, kada je to potrebno. BCA je posebno koristan u situacijama kao što su promjena traka ili izlazak s paralelnog parkiranja. Druga funkcija, Blind-Spot View Monitor (BVM), koristi kameru za prikaz pogleda vozača s lijeve i desne strane vozila na displeju klastera kad vozač da žmigavac.

IONIQ 5 također garantuje sigurnost putnika na zadnjim sjedištima uz pomoć Safe Exit Assist (SEA), koja pomaže da zadnja vrata ostanu zatvorena kada dolazi saobraćaj iz suprotnog smjera.

Različiti dodaci pomoći pri parkiranju čine parkiranje u raznim okolnostima lakšim nego prije. Daljinski Smart Parking Assist (RSPA) omogućuje vozaču daljinsko parkiranje ili izlazak s parking mjesta izvan vozila. Ovaj dodatak radi i za paralelno i okomito parkiranje i može se aktivirati putem tipke na pametnom ključu vozila.

Surround View Monitor (SVM) koristi niz strateški smještenih kamera kako bi vozaču pružio pogled od 360 stepeni na područje oko vozila, što olakšava parkiranje u uskim prostorima. Pomoć pri izbjegavanju sudara pri parkiranju unatrag (PCA) pomaže u izbjegavanju sudara tokom vožnje unatrag. Ako se putem zadnje kamere ili zadnjih ultrazvučnih senzora otkrije prepreka, PCA će prikazati upozorenje, a ako je potrebno i pritisnuti kočnice. Slično, Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) može prikazati i oglasiti upozorenje ili aktivirati kočnice kada se automobil približi s lijeve ili desne strane, a vozač se ne zaustavi.

Kada je bh tržište u pitanju u ponudi će se naći tri paketa opreme, Premium, Prestige i Luxury, a početna cijena ovog vozila je 82.990 KM sa PDV. IONIQ 5 će biti dostupan i za testne vožnje pa pozivamo sve zainteresirane da rezervišu svoju testnu vožnju u našem salonu u Sarajevu, na lokaciji Šip, Bare.