Komercijalisti – zlatna karika koja spaja proizvodnju, logistiku i kupce

Poslovni svijet još uvijek baštini predrasude o poslovima koje dijeli na muške i ženske. U Lactalisu BH to nije slučaj a primjera ima i na poslovima u sektoru komercijale. Upoznajemo profesiju komercijalist/ica kroz iskustva dvije sjajne žene. Uprkos izazovima koje ovaj posao nosi, stereotipi im nisu postavili granice jer stručno i predano predstavljaju svoju kompaniju i brinu da što više proizvoda kompanije Lactalis BH stigne do krajnjeg kupca.

Komercijalistkinje kao terapeutkinje

Profesija prodajnih predstavnika/ca ili komercijalista, što je naziv za profesiju koji se češće koristi, posao je koji Mirsada Ramić radi već sedam godina u kompaniji Lactalis BH i vjeruje da će tu ostati još dugo. Rado i do penzije. Kaže da je njen radni dan izuzetno dinamičan. Počinje prije osam sati, uključuje dosta putovanja. Dan se završava kad više nema poziva kupaca i dogovorenih sastanaka s potencijalnim klijentima.

„Mi komercijalisti ne dajemo sebi za pravo da budemo neraspoloženi, da se vidi da smo nasekirani i ne pokazujemo nervozu. Moramo imati jednak odnos prema svim klijentima, iako ih dnevno zna biti i trideset. Nekad mi se čini da radimo posao nekog terapeuta, jer nam se kupci jako često povjeravaju – o poslu i privatnom životu. Takav odnos povjerenja i razumijevanja i gradimo s njima”, govori Mirsada.

Mirsada napominje da su važne vještine ali i predispozicije. Uz empatiju koja je neophodna za rad s ljudima, komercijalistkinja mora biti komunikativna, susretljiva i racionalna. Dodaje: ”Komunikacija s ljudima mi je najdraži dio posla. Tako saznajem mnogo bitnih informacija koje mi kasnije olakšavaju rad.” Tvrdi da je najveći izazov u poslu istovremeno osigurati zadovoljstvo kupaca i ispuniti očekivanja nadređenih. Za svoju kompaniju, Lactalis BH, Mirsada kaže: ”To vam je jedan uigran tim. Svi imamo jasna zaduženja i unaprijed određene ciljeve kako bi lanac: proizvodnja – logistika – komercijala/prodaja/komunikacija – kupac, bio što jači.”

Komercijalistkinja Selmina Kukuruzović imala je nešto drugačiji put. Karijeru u Lactalisu BH započela je u proizvodnji. Tokom te dvije godine pokazala se kao izuzetno vrijedna, što je bila važna preporuka kad je odlučila da iskoristi priliku za napredovanje. Već osam mjeseci radi na terenu kao komercijalistkinja, pregovara s kupcima i istražuje tržište.

„Potrebno je imati širok spektar znanja i vještina kako bismo dobro i s uspjehom radili ovaj posao. Istovremeno, trebamo biti usmjereni na ciljeve i uvjerljivi u nastupu prema kupcima. Biti timski igrači, ali isto tako  da smo spremni i za samostalni rad. Ja često kažem da smo mi čarobnjaci koji spajaju proizvodnju, logistiku i kupce“, ističe Kukuruzović.

Selmina kaže da su za nju najveći izazovi česta putovanja, uz koja je potrebno uskladiti ostale poslovne obaveze i porodicu. To nije jednostavno, ali je moguće ako savladate vještinu kontrole nad svojim vremenom. ”Zadovoljstvo u ovom poslu mi čine prilike za suradnju sa različitim tipovima ljudi i što svaki dan naučim nešto novo. Kolege koje su uvijek tu su posebna vrijednost i kvaliteta rada u Lactalisu”, zaključuje.

Komercijalistkinje iz Lactalisa poručuju da nema poslova rezerviranih samo za muškarce. Upravo su njih dvije dokaz da uz predan rad, kontinurano odvajanje vremena i resursa za istraživanje tržišta i dobre pregovaračke vještine uspjele ostvariti značajan rast prodaje u branši u kojoj su tradicionalno dominirale kolege.

Proizvodi kompanije Lactalis BH proizvode se u mljekari u Gradačcu, od mlijeka koje se otkupljuje od svojih 1.400 kooperanata – domaćih farmera. Kompanija Lactalis osnovana je prije 90 godina u Francuskoj i poznata je po svojim brendovima Dukat, Domaće blago, Président, Galbani, Alpsko mleko, Parmalat koje proizvodi ili distribuira na tržištu Bosne i Hercegovine.